duminică, 24 februarie 2019

Chec cu lămâie

Am facut prima oara checul asta pentru soacra mea la o saptamana dupa ce am nascut, venise in Anglia sa ma ajute primele 2 saptamani cu bebe pentru ca eram doar eu cu sotul. I-a placut checul la nebunie si de atunci imi tot spunea ca trebuie sa il fac cat de des pot cand o sa ma mut in America. Un an mai tarziu, mutarea a avut loc, iar eu trebuie sa ma tin de promisiune, asa ca e a doua oara cand fac in 3 saptamani. Reteta este una foarte simpla, am crescut cu ea si nu da gres niciodata, checul iese aromat, pufos, moale, usor umed, deloc inecacios.

Ingrediente pentru 2 checuri mari:
-10 oua
-10 linguri de zahar
-coaja de la o lamaie
-esenta de vanilie
-o lingura praf de copt
-5 linguri ulei
-10-12 linguri de faina
-1 praf de sare

Se bat albusurile spuma cu praful de sare  pana devin tari si lucioase (daca intoarceti castronul invers ele trebuie sa fie atat de bine batute incat sa nu cada din castron). In albusuri punem zaharul si mixam pana zaharul este topit, compozitia trebuie sa fie la fel de tare si sa sclipeasca. Separat, punem coaja de lamaie peste galbenusuri, amestecam bine, apoi adaugam ulei ca la maioneza. Dupa ce terminam de adaugat tot uleiul, incorporam compozitia de galbenusuri in albusuri, adaugam si esenta de vanilie  si mixam la cea mai mica treapta in jur de 30 secunde, doar cat sa omogenizam totul. Dam deoparte mixerul si inlocuim cu o lingura de lemn. Adaugam cate 2-3 linguri de faina in sita si cernem deasupra, apoi incorporam faina cu lingura de lemn cu miscari de jos in sus, miscari circulare si usoare incat sa nu omoram aerul din compozitie. Asa adaugam si praful de copt si restul fainii in transe de 2-3 linguri si incorporam usor pana terminam. Putem coace in hartie de copt, mie insa  imi place sa ung tava cu ulei si sa tapetez cu faina. Asta ramane la alegerea voastra. Punem in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru in jur de 30 minute. Zic in jur de 30 pentru ca depinde si de cuptor cat de repede coace. Daca aveti cuptor in grade farenheit, la 375 grade. Trebuie sa treaca testul scobitorii, insa nu deschideti niciodata cuptorul mai devreme de 25-30 minute. Pofta buna!

PS: Pozele sunt facute imediat cum am scos checurile din cuptor, tot atunci am taiat unul pentru poze pentru ca altfel nu mai aveam ce poza!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu