miercuri, 6 martie 2019

Salata de pui Suzette

Un lucru trebuie sa recunosc despre americanii astia... au o mancare de ma intreb daca am trait pe continentul gresit pana acum in ceea ce priveste mancarea.
De cand am venit aici, papilele mele gustative sunt in continuu extaz. Si ca sa intru in tema postarii de astazi, face soacra mea o salata cu pui de as manca de 3 ori pe zi, 7 zile pe saptamana. Socrul de fapt prepara puiul, iar ea dupa ce da ok-ul in ce priveste gustul puiului, se ocupa de restul.

Astazi insa, am facut eu salata asta sub privirile si indrumarile lor. Sa vedem asadar cum se prepara.

Prima data ne ocupam de pui. Il spalam, il taiem cuburi si il scurgem de apa. Noi folosim 3 bucati mari de piept de pui (as zice cam 800g-1000g). Intr-o tigaie punem 2-3 linguri ulei de susan, iar cand este incins, adaugam puiul. Cand puiul este 70%facut, adaugam piper, seminte de susan si putina pudra de usturoi. Mestecam cam 1 minut, apoi adaugam teriyaki, soy sauce, garlic sesame sauce in jur de 2-3 linguri fiecare, mai putin soy sauce din care punem in jur de 1 lingura. Dupa 3-4 minute luam de pe foc si lasam deoparte cu zeama cu tot.
                   
Acum pregatim taiteii ramen, cand zic pregatim, vreau sa spun ca ii zdrobim cu mana in punga asa cum sunt. Intr-o tigaie punem la incalzit 2-3 linguri ulei de susan, apoi adaugam taiteii ramen. Noi am folosit 3 pungi. Cand primii taitei incep sa isi schimbe culoarea in auriu-maroniu, adaugam cam 40g de seminte de susan si 80g de migdale feliate. Tinem pe focul mic pana incep semintele si migdalele sa elibereze aroma si sa isi schimbe usor culoarea. Important e sa fie focul mic pentru ca se pot arde foarte usor.
Luam de pe foc si punem intr-un bol mare taiteii cu susanul si migdalele. Peste ei, adaugam puiul pe care il scurgem de zeama. Apoi adaugam 2 legaturi ceapa verde taiata rondele, 700g varza taiata fideluta si 100g morcovi dati pe razatoare. Lasam deoparte pana facem dressingul. Intr-un borcan amestecam o parte ulei de masline cu 2 parti otet de orez si batem bine (am pus 100ml ulei de masline si 200ml otet de orez, deci e destul de mult dressing). Punem in salata dressingul, amestecam si... POFTA BUNA!
Merge de minune cu un paharel de vin CARNIVOR.

Update: poze cu sosurile, taiteii, susanul si migdalele folosite de mine.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu