miercuri, 20 februarie 2019

Dupa 3 saptamani de America

Incep acest post precizand ca sunt undeva in nordul Statelor Unite ale Americii, diferenta fata de UK este de 5 ore, iar fata de Romania, de 7 ore. Pennsylvania, mai precis.

Cum mi s-au parut primele 3 saptamani aici? Acum pot cu usurinta spune ca as putea fara probleme numi locul asta acasa, mai acasa decat UK.

Clima este in proportie de 95% ca cea din Romania, aceleasi ierni cu zapada, aceleasi veri calduroase, aceleasi primaveri cu flori pretutindeni. Si cum punem clima deoparte, alt avantaj e geografia.

Oh da, ma simt ca in Romania privind vegetatia si formele geografice privind de o parte si de alta a drumurilor strabatute pana acum. Am si munte si campie si dealuri si... mare. Oceanul, la o ora de mine, deci abia astept zilele calduroase. Sperand sa nu fie si rechini, bineinteles.


Sa trecem la urmatorul lucru la care am fost atenta aici. Preturile! Prima saptamana am zis ca mor, aveam impresia ca este totul scump, mult mai scump comparand preturile de aici cu cele din UK, pentru ca nu aveam cum sa le compar cu cele din Romania, nu intrece nimeni Romania la raportul pret mare/ salariu mic.
Dupa o saptamana in care am intrat in N magazine si m-am acomodat, am realizat ca de fapt, preturile sunt chiar foarte ok, iar comparativ cu UK, cum spuneam mai devreme, sunt relativ mai mici. Combustibilul aici e in jur de 2,5$ pe galon, iar un galon are 3,78litri, deci clar mult mai ieftin.
Jucariile pentru copii mi s-au parut foarte ieftine.
Alimentele, lasand la o parte alimentele organice care da, sunt mai scumpe dupa parerea mea, cele normale sunt cam la fel la pret, doar ca aici un salariu mediu e undeva la 15$ pe ora, deci din nou avantaj.
La restaurante, inca ma acomodez, preturile sunt cam la fel sau usor mai mari, insa mancarea de aici e cu mult superioara la gust celei din UK.
Am intrebat si de gradinite/crese pentru copii pe cineva care lucreaza in domeniu si a zis ca in jur de 150$ pe saptamana la unele dintre cele mai bune, deci mi se pare ok si partea asta.
Produsele pentru casa si igiena personala, din nou, preturile cam la fel, dar din nou avantaj salariul de aici, care e mai mare.

Un alt lucru care pe mine m-a bucurat mult e ca au DollarStore, cum e Poundland in UK, unde gasesti doar produse la un dolar. Si da, e plin cu lucruri folositoare si unele chiar sunt de calitate, iar ca marime e de 3-4 ori cat un Poundland normal, deci avantaj, ai unde cauta si alege chestii folositoare.

Marele dezavantaj aici e faptul ca nu au cearceaf pentru pilote, ei se acopera cu pilota direct, iar pe mine ma omoara gandul asta. Am cautat in toate magazinele cearceaf sa bag pilota in el, dar nu am gasit nicaieri. O sa pun masina de cusut a soacrei in functiune sa imi fac singura (am luat deja masurile, ramane sa invat sa cos la masina).

Alt dezavantaj, internetul, cel putin mi se pare ca Europa are internet mai bun.
Inca un lucru enervant e faptul ca daca vrei sa faci share la internetul de la date mobile, trebuie sa platesti in plus la factura, deci tampenie.

Si un lucru cu care inca ma obisnuiesc si nu imi convine deloc e faptul ca aici taxele nu sunt incluse in produse, pui produsele in cos vazand pretul din raft, iar la casa dupa ce face suma totala, adauga X% taxele. La fel e si la restaurante si peste tot din cate am vazut. In schimb, taxele sunt doar 6% din cate am inteles, deci avantaj, fiind destul de mici.

Ce imi mai place aici sunt casele, mari, spatioase, fiecare cu domeniul ei, ca in filme. Noi suntem undeva langa oras, e liniste, sigur, frumos si... pustiu. Haha, nu chiar pustiu, doar ca e ca undeva la tara. Se pare ca aici lumea asta cauta, exemplu fiind faptul ca o casa in oras costa o treime din pretul unei case langa oras. Pret ca lumea nu se inghesuie sa cumpere case in oras deloc. Dar avand in vedere ca aici se face delivery la orice, avantaj din nou.

Un alt avantaj mare e Netflixul si programele tv. Deci astia castiga detasat. Au absolut orice film vrei, Netflixul lor e plin de filme, in UK dupa o luna ma plictisisem neavand ce sa mai vad. Si ca Netflix au si Amazon Prime, Hulu, Vudu, Tobi si inca vreo 10. Sa ai de unde alege.

Hai ca am ametit totul cu avantaje/dezavantaje... dupa cum spuneam la inceputul postului, o sa pot cu usurinta numi locul asta ACASA. Daca aveti intrebari, le astept si promit sa raspund la orice curiozitate ati avea, poate mi-au scapat detalii. Va pup!

2 comentarii:

  1. Vorbind de case cam cum sunt chiriile ?
    Multumesc si mult noroc ��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu nimic deocamdata de chirii, o sa revin cu detalii :)

      Ștergere