luni, 24 septembrie 2018

Piure de pruna si caisa cu seminte chia


Pentru ca este luni, am zis sa incepem saptamana in forta, cu un mic dejun gustos, sanatos si sățios, astfel ca i-am facut lui bebe Vincent un piure de pruna si caisa cu seminte chia. Semintele chia sunt minunate, au mai mult calciu decât laptele, mai mulţi antioxidanţi decât afinele, mai mult fier decât spanacul, mai multe proteine decât orice alte boabe sau seminte si mai mult potasiu decât o banană. Si mai mult de atat, semintele chia au capacitatea de a curata sistemul digestiv si a ajuta la eliminarea substantelor nocive din organism. Pentru ca am bifat plusurile acestor seminte si m-au convins de faptul ca sunt pline de efecte pozitive, am decis sa ii dau lui Vincent aceste seminte macar o data pe saptamana. Pentru ca sunt foarte nutritive, nu se recomanda o cantitate foarte mare, deci o lingurita rasa de seminte chia e mai mult decat suficient pentru un bebe. 

Cum am pregatit piureul? Intr-o craticioara am pus putin lapte de capra (zic putin pentru ca abia acoperea fundul oalei cu 5 milimetri, nu am avut la indemana un ibric), o lingurita rasa de seminte chia si am tinut pe foc pana a dat in clocot, apoi am lasat la racit. In mini blender-ul lui Vincent am pus o pruna mare si o caisa (fara piele si bineinteles, fara samburi). Peste fructe am pus budinca de chia care ca si cantitate a fost de fix 2 lingurite dupa ce a absorbit laptele si am blenduit pana a iesit un piure delicios. Daca doriti, puteti lasa la hidratat semintele chia inainte sa le folositi intr-un bol cu apa. Pofta buna la pitici! 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu