marți, 6 noiembrie 2018

Prajitura cu iaurt si mere caramelizate

Nu stiu cum se face, dar de vreo 2-3 saptamani ma lovesc numai de poze cu prajituri cu mere. Azi insa, cum aveam niste iaurt prin frigider si niste mere prin casa m-am indurat sa testez o reteta, o reteta adunata din alte retete si intortocheata cat sa ma multumeasca. Si a iesit minunat, sotul meu e un fitos la mancaruri si s-a exprimat fix asa “sweety, this is the best cake you ever made”... reactia lui a fost de ras dupa ce i-am zis ca iaurtul nu mai era asa bun si voiam sa il arunc. Si m-a pus sa scriu reteta, nu de alta, dar nu vrea sa o pierd, deci chiar i-a placut. Dovada o fac si pozele, care sunt facute doar bucatii din prajitura care mi-a revenit mie, caci restul a fost mancata fierbinte. 

Pentru aluat aveti nevoie de
400g iaurt (am folosit organic de la yeo valley, cel albastru)
4 oua
150ml ulei
500g faina (am avut faina self raising, are deja agent de crestere in ea)
250g zahar
2 lingurite extract de vanilie
1praf de copt  

Pentru merele caramelizate aveti nevoie de:
4 mere (daca va plac puteti folosi mai multe)
unt (am pus o felie groasa cat degetul)
zahăr (am pus cam o cana)
—————
Am batut iaurtul cu ouale si uleiul la mixer, apoi am adaugat faina, zaharul, extractul de vanilie si un praf de copt si am amestecat bine compozitia cu o lingura de lemn. Am dat deoparte. 
Am pus zaharul la topit, cand s-a topit bine si a luat culoarea caramelului am pus untul si dupa ce s-a topit untul am adaugat merele curatate de coaja si taiate felii. 

Am pus pe fundul tavii merele felii si cateva linguri de sirop de caramel, apoi am pus aluatul si la final am mai pus deasupra un rand de felii de mere. Mi-a mai ramas putin sirop care s-a dovedit util pentru ca merge de minune pus deasupra pe prajitura la final. 
Se poate coace in cuptor pana trece testul scobitorii (cred ca la 170-180 grade in vreo 40-50 minute e gata) sau la slow cooker pe functia high la 2 ore si jumatate. (SC meu are 6L). Deasemenea puteti injumatati sau dubla cantitatile, nu este o prajitura pretentioasa care sa nu iasa. Pofta buna! 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu