vineri, 9 noiembrie 2018

Prăjitura deșteaptă cu ciocolată

Cand ai un bebe, abia ai timp de facut mancare, deci de dulciuri abia mai poate fi vorba. Eu tot caut retete care sa fie delicioase si totusi usor de facut ca sa nu pierd ore intregi prin bucatarie. Asa am gasit prajitura desteapta. Si dupa ce am facut-o o data si a avut succes, am facut-o iar... si cu siguranta o sa o fac si cu alte ocazii. Acum am facut-o de Sf Mihail si Gavril, sarbatoarea ideala care a cerut ceva dulce.

Ingrediente prajitura:
115g unt (la temperatura camerei)
600 ml lapte (la temperatura camerei)
120g făină
40g cacao de calitate
4 ouă
200g zahăr
30 ml cafea calda, nu fierbinte (cafea normala, nu instant)
1 lingurita extract de vanilie
1 plic zahar vanilat
Jumatate fiola esenta rom
Un praf de sare

Ingrediente crema de ciocolata:
5-6 linguri mari de nutella
150g mascarpone
2-3 linguri unt la temperatura camerei
...
Am batut albusurile cu esenta rom si praful de sare si am pus deoparte.
Am amestecat faina si cacaua si am pus deoparte.
Am batut la mixer galbenusurile cu zaharul  pana a iesit ca o spuma tare albicioasa. Am adaugat untul, zaharul vanilat, extractul de vanilie, cafeaua si am amestecat bine cu mixerul. Apoi am adaugat mixul de faina si cacao si am incorporat bine cu o lingura de lemn. Am adaugat si laptele si apoi am batut cu telul ca sa omogenizez compozitia. Apoi am adaugat albusurile lingura cu lingura si le-am incorporat cu telul usor. Am pus toata compozitia care este cam apoasă, deci sa nu va speriati, in slow cooker pe hartie de copt, am pus prosop absorbant si am dat pe high la 2ore.
Pentru crema se mixeaza mascarponele cu nutella, iar la final se adauga si untul si se mixeaza pana crema e omogena si sclipeste frumos. Eu am decis sa pun si cateva afine la ornare. Pofta buna!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu