luni, 22 octombrie 2018

Pateu de casa sau mancarica de ficatei

Am facut-o si pe asta... Stiti si voi ce inseamna sa ai facebook si sa vezi cate si mai cate pe grupurile sau paginile de facebook pe care sunteti inscrisi. Eu una, sunt inscrisa in vreo 2 grupuri de gatit si tare mai poftesc la unele preparate vazute acolo. De data asta tot vedeam renumitul PATEU DE CASA. Trebuie sa recunosc ca imi era teama sa fac pateu pentru ca ma gandeam ori ca iasa amar de la ficati, ori ca nu se mananca si irosesc atatea ingrediente, ori ca o sa fie un esec total. M-am pus pe citit retete si trucuri despre cum sa iasa gustos, iar la final am ales sa urmez propria reteta, dupa cum am crezut eu ca o sa iasa un pateu WOW. Si, da, am avut dreptate, pateul a fost wow, dar nu numai, ci preparatul in sine a iesit wow de credeam ca nu il mai transform deloc in pateu.

Am pus la calit o ceapa mare,
cand a inceput sa isi schimbe culoarea am pus ficateii peste. Am folosit o punga intreaga de ficatei.
Am calit vreo 3 minute, am pus si 2 catei de usturoi, am tinut pe foc cam 30 secunde,
apoi am adaugat o lingura mare pasta de rosii, sare si piper.

 Nu tineti pe foc incat sa se gateasca ficateii, cand ii puneti in SC sunt negatiti, curge sange inca din ei.
Am mutat totul in SC, apoi am pus la calit 2 bucati piept de pui cu un ardei si cand puiul a inceput sa se rumeneasca frumos am pus totul peste ficati in SC.
Am pus o foaie de dafin si 100ml lichid din mancarea de pe foc ca pusesem oricum prea multa apa in ea (chicken curry), voi puteti pune apa sau chicken stock (zeama de pui). Apoi setati SC la 2h pe high.
Rezultatul: o minunata mancare de ficatei.
Dupa ce am infulecat o portie, eram in dubii daca sa mai fac pateu din ea sau nu. 

Dar apoi am decis sa incerc totusi sa fac si pateu. A fost o decizie inteleapta, a fost cel mai bun pateu pe care l-am mancat vreodata. Am pus in blender ficateii cu unt la temperatura camerei si am blenduit bine ca sa iasa un pateu fin. 


Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu