luni, 27 august 2018

Am inceput diversificarea

Bineinteles, am primit o gramada de intrebari despre cand o sa scriu cum am facut si cum a decurs totul. Am inceput la 5 luni si 3 saptamani, dar, un mare dar, am inceput pentru ca Vincent:
•coordona super bine miscarea mana-gura, 
•isi sustinea capul foarte bine
•statea la momentul ala in fundulet nesustinut in jur de un minut lejer.

Daca bebelusii vostri nu fac toate cele 3 lucruri, mai amanati diversificarea cu 1-2 saptamani sau chiar mai mult, au toata viata inainte sa manance solide. 


Pentru ca nu avem istoric cu alergii in familie, nu am tinut cont de regula de 3 zile, insa am tinut cont de ordinea in care i-am dat alimente, anume am inceput cu legumele si i-am dat in asa fel incat sa nu ii incarc stomacelul cu legume constipatoare si prea bogate in fibre 2 zile la rand.

O masa la noi dureaza maxim 10 minute, il las sa mestece bine si ii dau in gurita doar cand deschide singur gurita. Ce imi place este ca e un mancacios, e super bucuros cand incep sa ii dau sa manance, e entuziasmat si casca gura la lingurita mereu. Ce am observat este ca nu ii place in scaunul de mancat, dupa 2-3 minute e agitat. Daca il iau in poala si ii dau sa manance, ar manca si un elefant. Insist cu mancatul in scaun insa. 

Ma declar super multumita de cum decurge totul pana acum. Ce am uitat sa precizez, inainte sa ii dau mancarica il alaptez mereu, cam cu 30 minute inainte, iar dupa mancarica ii dau cana cu apa, bea singur vreo 2-3 guri, apoi il alaptez la 15-30 minute iar, sau chiar imediat, depinde si cat mananca. Si notez cand face treaba mare, ziua si ora ca sa vad daca il constipa vreun aliment. Pana acum nu s-a constipat absolut deloc, desi am introdus destul de multe alimente. Tot ce am cumparat pana acum a fost organic. 

Dupa 2 saptamani de cand am inceput am fost la moasa iar si mi-a zis sa incep sa ii dau orice, doar sa am grija la alimentele alergenice si bineinteles fara sare, zahar sau miere. Asa ca i-am facut ziua aia supa de pui cu legume, apoi am inceput sa introduc cate un fruct dimineata ca mic dejun. In functie de ce ii gatesc, pregatesc mancarica la abur, fiarta, la cuptor sau cruda. 

Nu ii pun mancarica in blender, ci i-o pasez cu furculita. De ce? Ptr ca fiind pasta fina la blender, bebelusii nu invata sa manevreze mancarea in gura, ci inghit direct. Facuta cu furculita, textura este diferita. In cazul in care i-am gatit vreo leguma cu textura ațoasă, da, am pus leguma/legumele in sita de faina si am frecat cu lingura pana a trecut doar pasta in partea cealalta si ațele au ramas in sita, sau le-am pus in blenderul in care fac milk shake-uri.

 O sa revin cu update-uri si o sa pun si schema noastra de diversificare, poate va inspira. Cum la fiecare 2 saptamani mergem la cantarit, mereu cand mergem intreb moasele si HV-ul despre ce nelamuriri am. Le-am aratat schema de diversificare pentru ca am si varianta in engleza si au zis ca e foarte bine, pentru mine raspunsul lor este cel mai important. Va doresc o zi frumoasa si spor la gatit pentru pici. Daca aveti intrebari, raspund cu cea mai mare placere! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu