sâmbătă, 7 iulie 2018

BEEF STEW de ziua,,,SOTULUI!

Dragi cititori, azi voi posta o reteta de TOCANA DE VITA, preferata sotului meu, caruia i-am si gatit-o de ziua lui. Dragi cupluri, nu cadourile scumpe tin relatia pe linia de plutire, ci aprecierea pe care o aveti unul pentru celalalt, respectul si, daca tot e vorba de cadouri, cadourile oferite din suflet, oricat de nesemnificative ar parea ele.
Pentru ziua sotului, i-am gatit mancarica preferata, Beef Stew, i-am facut renumitele lipii gayaneze, ROTI, dupa reteta de la soacra mea, tortul asa cum si l-a dorit el, cu crema de capsune si banane si am personalizat 3 tricouri pentru noi 2 si bebe cu texte alese de mine, aniversarea sotului fiind prima alaturi de perfectul nostru mic, Vincent. O sa pun bineinteles si pozele in alta postare :)

INGREDIENTE:
-carne de vita taiata cuburi, eu folosesc cam 800-1000 grame (marimea cuburilor dupa preferinta fiecaruia), o bucata excelenta ptr aceasta tocana ar fi "braising beef"
-6-8 cartofi taiati cuburi
-sare si piper din belsug
-un morcov mare taiat rondele, sau 2 morcovi mai mici
-o ceapa mare sau 2 mai mici taiate marunt
-3-4 catei usturoi dati pe razatoarea mica
-3-5 linguri faina
-putin rozmarin
-putin cimbru
-beef stock (eu pun 2 cuburi la 1 litru de apa) sau zeama de vita
-condiment ptr vita (daca aveti, eu nu pun mereu)
-2-3 linguri ulei
-1-2 linguri pasta rosii
-o frunza dafin
Se maseaza cuburile de vita bine cu sare si piper, apoi se calesc in uleiul incins in oala pana se schimba culoarea in maroniu. Se scot apoi din oala.
In zeama ramasa se caleste ceapa la foc mediu pana devine translucenta/transparenta.
Peste ceapa se adauga usturoiul si se tine pe foc un minut.
Peste ele se adauga faina amestecand bine pana se face ca o bila.
Cand ajungem in punctul asta, se adauga beef stock-ul sau zeama de vita, morcovii, vita de mai devreme, rozmarinul, cimbrul, pasta de rosii.
 Se tin pe foc 15 minute acoperite, apoi se adauga si cartofii.
Acoperim oala si lasam la foc mic 30 minute, amestecand din cand in cand. Dupa 30 minute ridicam capacul si mai tinem pe foc 30 minute amestecand sa nu se prinda.

Se poate pune si mazare, iese excelenta, am adaugat si o poza in care am pus si mazare in beef stew. Deasemenea, se pot pune si 2 bucati telina (sticks).


POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu