miercuri, 31 iulie 2019

Eggplant muffins

Bebe Vincent are deja un an si jumatate, nu stiu cand a trecut timpul, practic a zburat si m-am trezit cu un prichindel care o face mandra pe mami in fiecare zi. Desi mananca orice, imi place sa ii fac mancarici noi pe care le incearca mereu cu drag si pofta. Azi ma trezii cu chef de gatit, voiam sa ii fac niste chiftelute de dovlecel, dar nu era nici un dovlecel prin frigider, ci doar o vanata amarata care astepta sa fie gatita. Asa ca, improvizai repede o reteta de "chiftelute" de vinete.

Ingrediente:
- jumatate de vanata
- un ou
- piper
- un catel de usturoi
- ceapa verde
- 2 linguri malai
- faina
- branza facuta in casa
- mozarella proaspata
- patrunjel (de preferat proaspat)
- ceapa deshidrata/pudra sau jumatate de ceapa proaspata.

Prima data se taie vanata in cubulete si se trage la tigaie cat sa se inmoaie (eu dau cu spray de ulei pe tigaie si pun si 1-2 linguri de apa). Dupa ce vanata e gata se pune in blender cu usturoiul, ceapa pudra sau proaspata si piperul. Cand e gata, se muta intr-un bol in care adaugam oul, patrunjelul tocat proaspat, branza data pe razatoare, malaiul, faina dupa ochi incat compozitia sa ramana destul de moale cat sa cada din lingura. Apoi se amesteca bine si se pune totul in forme de briose sau cu lingura in tigaie, eu am preferat in forme de briose si direct la cuptor. Am tinut la cuptor 15 minute pe 400⁰F, apoi am pus mozarella proaspata deasupra si am mai lasat 10 minute la 375⁰F. Ele se umfla in forme, deci nu umpleti decat pe jumatate. Au iesit 4 bucati, pufoase, aerate si gustoase.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu